Категория: Uncategorized

Ниско ниво на звука?

След последния ъпдейт на фърмуеъра, някои клиенти се оплакаха, че звукът е станал много тих.

Причината е, че регулаторът на звука (“потенциометърът”, volume control) е променен от логаритмичен на линеен, защото устройствата MAG256 засега имат проблем с логаритмичната скала и заради тях се налага да превключим на линейна.

Техническите подробности за разликите между единия и другия метод са по-надолу, но това, което трябва да знаете е, че минималното и максималното ниво са си същите, но е променена скоростта, с която става по-тихо.  Ако сте свикнали да държите “потенциометъра” около средата, ще ви е тихо и трябва да го усилите.

За да настроите правилно звука на системата устройство-телевизор, спазвайте следното правило (важи за всякакви устройства, блу-рей плейъри, медиацентрове и т.н.):

1. Увеличете звука на устройството на 100%.

2. Нагласете звука на телевизора така, че да ви е с една идея по-силно, отколкото е нормално. Примерно точно толкова, колкото съседите да започнат да го чуват.

3. Намалете звука от устройството така, че нивото му да ви е комфортно.

След тази операция би трябвало звукът на устройството да е около 80-90%, а на телевизора – между 25% и 50%. Проблем може да има, ако и двете са на 100%, но звукът продължава да е тих. В този случай вижте дали телевизорът няма функция за автоматично ниво на звука и ако има я изключете.

По принцип е добра идея звукът от устройството да е усилен максимално, защото иначе се губи от качеството му – той веднъж се намалява от устройството и после пак се усилва от телевизора.

По-късно ще добавим и техническата разлика между двата типа “потенциометри”.

MAG410 засега не може да се използва с tivi.bg

Поради обновяването на продуктовата гама на производителя на устройствата, с които работим, получаваме много запитвания дали устройството MAG410 може да се използва с нашата платформа.
 
Отговорът е НЕ.
 
Това устройство е обикновен андроид и общото с останалите устройства от фамилията MAG е само в името. Разликата спрямо произволно андроид-устройство е само в това, че получавате безплатно едно приложение за гледане на телевизия, което иначе трябва да се купи за между 10 и 20 лв от Google Play. За него важат абсолютно всички забележки, които ние имаме спрямо гледането на телевизия с андроид (и със смарт телевизор, но това е друга тема). Тази технология е подходяща за допълнителен екран (за мобилен телефон/таблет, за в хотела, за допълнителни чужди канали и т.н.), но не и за централното място в хола, което ще се използва ежедневно от цялото семейство.
 
Вярно, андроид е пълноценна операционна система и такова едно устройство може да се използва за какво ли не. За какво ли не, обаче, използваме телефоните и таблетите си. Телевизорът в хола се използва почти само за телевизия. Вярвайте ми, никой няма да си проверява фейсубка или имейла през големия екран, отегчавайки останалите членове на семейството. Не си заслужава да “осакатиш” основната функция, която ще се ползва от цялото семейство всеки ден по няколко часа, за да добавиш функционалност, която практически няма да се ползва и за която лесно може да намериш друго решение (включително и отделен андроид-бокс за $25, например).
 
Има непотвърдени слухове, че производителят ще направи версия на MAG410 с Linux, а не с Android. Когато (ако) това стане, устройството може би ще може да се използва пълноценно.
 
Актуалните устройства, с които може да се гледа телевизия с операторско качество и с подходящ за целта интерфейс, са MAG322, MAG256, MAG254, MAG250 (не непременно в този ред). Всички те са с операционна система Linux и са специално произведени за телевизия.

Ако устройството “забива” при изключен телевизор.

В новите фърмуеъри на всички устройства от фамилията MAG25x има поддръжка за HDMI-CEC. Този стандарт е въведен, за да може телевизорът да управлява всякакви устройства през HDMI кабела и да няма нужда от второ дистанционно. За съжаление, в повечето случаи това не работи и създава нови проблеми. При изключване, телевизорът изключва  и устройството през HDMI кабела, но след това не успява да го “събуди”. Единственият изход е устройството да се рестартира от тока.

Ако телевизорът “приспива” устройството ви, можете да направите следните неща (в този ред):

– Пробвайте с нов HDMI кабел, версия 1.4а или по-нова. Възможно е телевизорът и устройството да не са се договорили заради неподходящ кабел.

– Потърсете в настройките на телевизора дали има възможност за изключване на HDMI-CEC (в някои телевизори се нарича Anynet+, Bravia Link, EasyLink, SimpLink, Viera Link и др.).

Ако това не помага, можете да изключите поддръжката на CEC в устройството чрез долната процедура:

Рестартирайте устройството. Изчакайте да се появи надпис: “Press MENU to …”

 

Имате 2-3 секунди да натиснете бутона Menu на дистанционното (три чертички под “къщичката”).

Влезте в Embedded portal

Ако на екрана се появи съобщение “No IPTV channels”, натиснете “Exit” (“къщичка”). Ще се появи десктоп с икони.

Влезте в Settings

Влезте в Interface

Изберете HDMI event reaction: Disabled

Слезте със стрелка надолу докато се появи:

Изберете Stand by mode: Active (в някои фърмуеъри тази функция липсва)

Изберете Auto power down: Off

Върнете се една стъпка назад (с “Exit”)

Влезте в System settings

Влезте в Advanced settings

Изберете HDMI-CEC: Disabled

 

Излезте с “Exit” докато устройството не се рестартира.

Нова версия или проблем със сверяването на времето

Качен е нов фърмуеър. Новите неща:

  • поддържат се новите боксове MAG3xx.
  • MAG256 работи коректно, доколкото е възможно (има си хардуерни бъгове, например за нивото на звука, което е различно при mpeg4 и mpeg2).
  • приложението Youtube работи (засега).
  • ново приложение ShoutCast за интернет радио.
  • ново прложение Magic Cast за стриймване на видеофайлове (в т.ч. от Youtube) от компютър към MAG. Стриймването става с add-on MagicCast за Mozilla и Chrome. В адона трябва да се въведе номера, който се вижда в горния десен ъгъл на приложението.

    За Chrome: https://chrome.google.com/webstore/detail/magiccast/gndcocfniienffchmjchaliboiclhemg
    За Mozilla: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/magic-cast/

Всички устройства се ъпдейтват автоматично, не е нужно да правите нищо. Но ако устройството ви е било изключено и не се е ъпгрейднало, както и ако в бъдеще си купите устройство с по-стар фърмуеър от друг търговец, е възможно да получите съобщение:

Time on the device is not synchronized

Ако това стане, трябва да ъпгрейднете ръчно фърмуеъра (отнема 3 минути):

1. Рестартирайте устройството от тока.

2. Изчакайте процесът на зареждане да стигне до момент, в който под надписа “Loading …” се появява текст “Press MENU to …”
 
В този момент натиснете бутона “Menu” на дистанционното. На новите дистанционни това е бутона с три чертички под “къщичката”. Не се бавете – имате около 2 секунди, докато надписа се скрие. Ако изпуснете момента, започнете от точка 1.
 
3. Изберете “System settings” и натиснете OK
 
4. Натискайте стрелка надолу, докато се появи “Software update” (скрито е под долния край на екрана). Изберете го с OK
 
5. Оставете Update method: да е HTTP и потвърдете с OK
 
6. Натиснете червения бутон F1 
 
 
Изчакайте устройството да се рестартира. Ако отново даде същата грешка, повторете стъпките до т. 3 и продължете така:
 
4. Със стрелка надясно изберете “Servers” и потвърдете с OK
 
5. Потвърдете “General” с OK
 
6. Въведете “pool.ntp.org” в полето срещу NTP server: и излезте с Exit (“къщичка”). Може да се наложи да натиснете Exit (“къщичка”) два пъти след което рестартирайте устройството. 
 
За да можете да пишете в полето за NTP сървър, трябва да включите виртуалната клавиатура с бутона с вид на клавиатура в горния десен край на дистанционното. Като свършите с писането, затворете  клавиатурата със същия бутон.
 

Периодични плащания чрез epay.bg и ПИБ

Досега задълженията в epay.bg и Първа Инвестиционна Банка се появяваха едва след като системата издаде фактурата за следващия период, но вече ще се появяват 7 дни предварително.

Понеже услугата е предплатена (без договор), ако в сметката ви няма пари, това водеше до спиране на услугата, докато не се извърши плащането. В epay.bg задължението се появяваше сравнително бързо, но ПИБ изчакваше понякога по половин час, преди да направи проверка за нови задължения. Това създаваше неудобства най-вече за клиентите на ПИБ, на които им се случваше да остават без телевизия по половин час, докато банката обработи таксата.

В epay.bg можеше да се използва функцията за предплащане, но в ПИБ няма такава функция.

Процедурата продължава да е същата – ако в деня на издаване на фактурата в сметката няма пари, услугата ще спре. Но вече ще имате 7 дни преди това, през които в системите на epay.bg и ПИБ ще има чакаща такса. Не се променят и условията на договора – ако не желаете да ползвате услугата в следващия период, не заплащайте задължението.

ОСОБЕНОСТ: ако имате чакащо старо задължение (стара фактура), новите бъдещи задължения няма да се показват. Логиката е, че първо се погасяват старите, а след това, при следващо влизане в epay.bg, ПИБ или на каса на Изипей, ще се появат и бъдещите задължения в следващте 7 дни. Но не се притеснявайте – старото плащане се отразява с днешна дата и пуска услугата от деня на плащането. Например издадена фактура за месец септември може да бъде платена чак през януари – услугата ще бъде пусната в деня на плащането и ще работи по традиционната схема (докато има пари в сметката). Но ако го направите след 24-ти януари, веднага след плащането ще ви се появи ново задължение – този път за февруари.

Причината е, че ако обединим старите и бъдещите задължения, няма да можете да изберете кое от тях да платите и ще трябва задължително да ги платите и двете едновременно.

Нови начини за плащане

Днес пуснахме два нови начина за плащане в онлайн магазина.

ЗАБЕЛЕЖКА: онлайн магазина се използва само за първоначална поръчка на устройство и/или абонамент. За плащане на текущи сметки (фактури) използвайте начините за плащане, посочени в страницата “Методи на плащане” и във вашата месечна фактура. Тези методи на плащане са автоматизирани и сметката ви ще бъде заредена (и услугата пусната, ако е била спряна) до 5 минути. Ако пускате нова поръчка с цел заплащане на месечна сметка за стар абонат, очаквайте забавяне в обработката от порядъка на 24 часа, тъй като поръчките в магазина се обработват ръчно, по реда на подаването им.


Плащане с кредитна и дебитна карта

Вече приемаме плащания с всяка кредитна или дебитна карта. Въвеждането на номера на картата става в сайта на платформата myPOS и ние нямаме достъп до него. Дори системата ни да бъде хакната или информацията открадната от недобросъвестен служител, вашата карта е сигурна, защото единствената информация, която ние получаваме, е дали трансакцията е била одобрена или отказана от банката, но не виждаме номера или други лични данни.

Очаквайте скоро добавянето на възможност за плащане с карта и на текущите сметки (фактурите).


Плащане с “Плати после” (Кредисимо АД)

Искате да имате телевизия още днес, но до заплата остават цели две седмици?

Предпочитате да плащате на вноски, вместо да платите накуп цената на устройството?

С метода на плащане “Плати после” ще получите устройството и абонамента веднага, но можете да забавите вашето плащане до 15 дни без оскъпяване или да го изплатите на вноски за по-голям срок. Оскъпяването след гратисния период е според договора, който ще сключите с Кредисимо АД.  TIVI.BG не е страна по този договор и не получава никаква информация по него – лична или търговска. “Плати после” може да се използва за поръчки над 50 лв. За повече информация вижте platiposle.bg

 

Как се сменя заключен фърмуеър на MAG200 / MAG250 / MAG254

Ако разполагате с MAG25x, който е бил заключен от друг оператор и не може да му се смени адреса на портала с нашия (http://box.tivi.bg), трябва да му смените фърмуеъра, като използвате компютър с Windows (може би може и Mac, но инструкцията е за Windows). Спазвайте долната последователност точно – в нея няма излишни стъпки и всяко едно отклонение от процедурата ще доведе до съобщение за грешка и изгубено време. Ако я спазвате съвсем точно, ще успеете от първия път:

Ще ви трябва следното:

  1. Програмата mcast_250.exe, която се сваля от тук: http://fw.tivi.bg/im/mcast_250.exe
  2. За MAG250 свалете тези два файла:
    http://fw.tivi.bg/im/250/Bootstrap
    http://fw.tivi.bg/im/250/imageupdate-218-r14-pub 

    За MAG254, тези два:http://fw.tivi.bg/im/254/Bootstrap
    http://fw.tivi.bg/im/254/imageupdate_218_r10-254.pub

    За MAG200:

    http://fw.tivi.bg/im/mcast.exe (вместо mcast_250.exe)
    http://fw.tivi.bg/im/200/Bootstrap
    http://fw.tivi.bg/im/200/imageupdate_216_2us

  3. Свържете компютъра и бокса в един и същ суич (рутер). Не е нужно да имат връзка към Интернет, но е задължително да са в един и същ етернет сегмент (в една и съща локална мрежа).
  4. Стартирайте програмата mcast_250.exe и изберете IP адреса на мрежовата карта, която е свързана към суича. С безжична връзка почти със сигурност няма да стане. Може да пробвате, но в повечето случаи ще е загуба на време.  Отворете и стартирайте двата файла за съответния бокс (Bootstrap и imageupdate) с двата бутона [Start]. Не е нужно да преименувате файловете. Оставете програмата да си работи.
  5. Изключете устройството от тока.Натиснете бутона Menu на дистанционното (на новите дистанционно това е копчето с три точки и черички една над друга, намиращо се долу вляво от бутона ОК).

    Не пускайте копчето Menu, дръжте го натиснато.

    Включете тока на устройството.

    Ако сте държали натиснато правилното копче, почти веднага устройството ще влезне в системно меню на син фон. Ако не се появи системно меню, а се изпише надпис Loading …, значи сте сбъркали копчето, не сте го държали добре натиснато или дистанционното не е било добре насочено към устройството. Повторете операцията.

    В системното меню трябва да изпълните две фукнции – да върнете фабричните настройки и да смените фърмуеъра. Задължително е между двете стъпки устройството да се рестартира, иначе фабричните настройки не се връщат (връщат се при рестарта, а не при избирането на опцията от менюто).Изберете “Def. Settings” и натиснете стрелка надясно. Ако не се вижда опция “Def. Settings”, изберете първо “Upgrade tools” и там вече трябва да има Def. Settings. Потвърдете с OK. Ще се появи надпис със съобщение за грешка в имиджа, но не му обръщайте внимание.

    Изберете Exit & Save и потвърдете със стрелка надясно и ОК. Устройството ще се рестартира. Веднага натиснете бутона Menu и не го пускайте, докато същото меню не се появи отново. Ако не сте били достатъчно бързи в натискането и задържането на Menu и устройството започне да зарежда, повторете операцията с изключването от тока. Целта е отново да влезнете в системното меню, за да пристъпите към смяната на фърмуеъра.

  6. При второто влизане в системното меню изберете “Upgrade tools / MC UPGRADE”. Вижте дали IP адресът, изписан на екрана, съвпада с този, въведен в mcast_250.exe. Ако не съвпада, може да се наложи да спрете mast_250.exe и да смените адреса с този, посочен на екрана на телевизора.Ако има връзка между компютъра и устройството, трябва в долния край на екрана да започне да се мести маркер, показващ, че се зарежда новия фърмуеър. Ако нищо не се движи, проверете дали компютъра и устройството са свързани в един и същ суич, дали програмата mcast_250.exe работи (нейният маркер също трябва да се движи) и дали при нейното пускане сте избрали правилната мрежова карта.

След приключване на зареждането, устройството ще изпише, че записва фърмуеъра във флаша, след което ще се рестартира и тогава можете да следвате инструкциите за настройка от https://www.tivi.bg/setup/

Ако процесът завърши със съобщение за грешка, най-често свързана с грешна чексума, може да се наложи да повторите втората част от операцията (от точка 6) с по-стара версия на фърмуеъра. Някои стари операторски версии на MAG250 не могат да се ъпгрейднат направо до последната и трябва поетапно да им се качва първо стара, после по-нова, после още по-нова. Пробвайте с тези версии:

За MAG250:

http://fw.tivi.bg/im/250/imageupdate_216_r2_2us
http://fw.tivi.bg/im/250/imageupdate_214_r8
http://fw.tivi.bg/im/250/imageupdate_214_r7

За MAG200:

http://fw.tivi.bg/im/200/imageupdate_214_r8_2us
http://fw.tivi.bg/im/200/imageupdate_214_r6

След като успешно качите фърмуеър и настроите портала, трябва да още веднъж да ъпгрейднете фърмуеъра до последната актуална версия чрез менюто на портала (Настройки / Опресняване на софтуера).

С устройство или без? MAG срещу Kodi

Съвсем разбираемо, много потребители изразяват желание да гледат телевизия без специализирано устройство MAG254 / MAG250, най-често със софтуер от типа на Kodi и сет-топ-бокс под управление на Андроид. Смятат, че разходът за специализираното устройство не си заслужава и че Kodi им дава всичко, от което имат нужда.

Тук ще отбележим накратко какво ще трябва да имате предвид, ако изберете Kodi (или друг софтуер) вместо специализирано устройство:

НОВО: в последно време се появиха нови чипове за сет-топ-боксве, които решават описания в тази статия проблем с deinterlacing. Но това не означава, че проблемът с качеството на телевизията е решен. Подготвяме нов материал с информация за различни чипсети и най-вече с това по какво да различим дали качеството е добро или не. В много случаи на пръв поглед изглежда добро, но без база за сравнение, човек може и да не разбере, че устройството има проблем. Ако едновременно на един и същ телевизор се включат две устройства, тогава вече може да се направи разлика. Ще се опитаме да опишем масовите проблеми и признаците, по които да разпознавате качествената картина, без да се налага да имате еталонно устройство за сравнение.

Проблем: top-field-first

Повечето (90% от наличните на пазара) устройства бъркат мястото на четните и нечетните редове. Те са правени за азиатския и американския пазар, а там по стандарта NTSC броенето започва от нечетните редове, докато в Европа при стандарта PAL броенето започва от четните. В повечето случаи китайските производители дори нямат компетентността да осмислят разликата. Дефектът много трудно се вижда, най-вече в кръглите лога на някои ТВ канали. Като цяло картината изглежда ОК, но в действителност вертикалната резолюция е наполовина, защото заради разменените линии, кръговете и диагоналните линии се назъбват. Цветовете също стават по-плоски, защото се губи плавният преход от един нюанс към друг.

Снимка 1: устройство Formuler Prime (Cortex A7)

Снимка 2: устройство Xiaomi Mi Box (Cortex A53, есен 2018)

 

Вгледайте се в долния край на О-то в Снимка 2. Ще забележите, че над първата бяла линия, има една, в която бялото е по-тясно, а синьото е повече. Тук е нарушена логиката на кръга - би трявало бялото в  най-долната линия да е по-малко, отколкото в линията над него.

Проблем: temporal noise (reduction)

Някои устройства не объркват мястото на редовете, но правят двоен deinterlacing. Крайният резултат отново е по-мътна картина с по-малко детайл, защото всеки кадър се оказва смес от текущия и предишния. Наличието на дефекта се забелязва много по-лесно при движение. Трябва ви движещ се едноцветен обект с петна върху него. Примерно лице с бенка или с брада. При внимателно вглеждане се забелязва, че петното сякаш не е "залепено" за обекта, а плава върху него.  При рязко движение с главата, бенката / брадата може да закъснее с преместването си с една двадесет и четвърта от секундата (просто я има и в двата кадъра - стария и новия). Статичните обекти изглеждат съвсем добре, но движещите се са малко по-размазани, отколкото трябва да бъдат. Очаквайте видео и по-качествени снимки, а междувременно ще покажем две статични снимки: Снимка 3 е от устройство с Cortex A7, а Снимка 4 е от устройство с Cortex A53, което има този проблем. Забелязва се, че първата има повече детайл в косата, по кожата (особено при мустаците), докато втората е по-плоска и дори на пръв поглед изглежда по-изчистена. Но в  действителност това "изчистване" е заради загубата на детайли поради смесването на два кадъра в един.

Имайте предвид, че същият (д)ефект на смесване на стари и нови кадри се получава, ако в телевизора си включите функцията "MPEG2 noise reduction". Ако имате такава функция - изключете я.

Снимка 3: Formuler Prime (Cortex A7):

Снимка 4: Formuler Z7+ (Cortex A53): по-малко детайл (например в косата или мустаците), по-плоска картина

Трябва да отбележим, че две устройства с еднакъв чипсет (Cortex A53), а именно Xiaomi Mi Box (Andorid TV) и Formuler Z7+ (Android 7), при тестовете показват различни резултати. Mi Box има проблем с четни-нечетни редове, но няма проблем със загубата на детайл при движение, докато Formuler Z7+ няма проблем с четността на редовете, но размазва движещите се предмети. Formuler Primer, макар и по-стара платформа (Android 4), няма нито един от двата дефекта. За съжаление не можем да направим препоръка за разпознаване на устройствата "по документи", без да бъдат тествани.


 

Качеството на картината с Kodi, емулатор или всякакъв друг софтуерен плейър, пуснат върху устройство, което няма специализиран чип за телевизия, най-вероятно няма да е перфектно. Препоръчваме ви сами да сравните качеството на картината, но междувременно ето каква е технологичната причина.

Телевизиите, за разлика от киното или DVD/Blu-ray, не излъчват 25 кадъра в секунда, а 50 полу-кадъра. В единия полукадър са само четните редове, в следващия - само нечетните. Сглобяването на двата полукадъра в един не е толкова лесно, тъй като те се разминават във времето още със самото заснемане от телевизионната камера. Ако движещ се предмет в единия полукадър е на едно място, в следващия той вече се е преместил. Ако двата полу-кадъра просто се покажат един след друг,  се получава ефектът "гребен" или "назъбване".

deinterlacing

Този процес се нарича deinterlacing - повече подробности за него може да намерите тук.  Ако картината ви излиза "на гребен" или "назъбена", вашият плейър не поддържа deinterlacing. Това не е дефект на стрийма, а недостатък на устройството и/или софтуера.

Съпътстващ проблем е т.нар. upscale - увеличаването на картината на SD телевизията до размера на екрана на вашия телевизор. Това увеличаване трябва да става едновременно с деинтерлейсинга, защото в противен случай (ако се направят по отделно), диагоналните линии стават "на стълба".

Upscale преди deinterlace:

Без deinterlace:

Правилно:

Самите алгоритми за upscale в различните устройства са различни и съотвтено дават различни резултати. Ако можете в настройките на плейъра да избирате, изберете bicubic или lanczos. Ако не можете да избирате, ще трябва да имате предвид, че резултатът може би няма да е перфектен. Наличието на по-големи или по-малки "стълбички" по краката на насекомото в примера не са дефект на картината, а недостатък на алгоритъма за upscale.

Всички устройства, които са произведени специално за телевизия, имат специализиран графичен чип за deinterlacing и upscale. Android-устройствата (т.нар. TV Box) обичайно нямат такъв графичен чип и не се справят с този проблем, или се справят некачествено. Мощността на устройството (памет, брой процесорни ядра и др.) няма отношение към качеството на картината - информирайте се за възможностите на графичния ви процесор (GPU).

Долните две снимки са направени на един и същ телевизор с една и съща камера в разстояние на 8 секунди. Едната (10:12) е снимана с MAG254, а другата (19:13) - с Android M8S и софтуерен емулатор. Кликнете на снимките, за да видите разликата.

 

Снимката е направена с MAG254. Кликни, за да видиш доброто качество на буквите:

Снимката е направена с MAG254. Кликни, за да видиш доброто качество на буквите.

 

Снимката е направена с устройство Android M8S. Кликни, за да видиш назъбените букви:

Снимката е направена с устройство Android M8S. Кликни, за да видиш назъбените букви.

  • Time shift: В Kodi няма функционалност за връщане назад и за гледане на пропуснати предавания (Catch-up). Пауза и запис може да се реализира с локална флашка, но само на текущия канал и до размера на флашката (около 2GB на час). Ако се ползва MAG, системата пази до една седмица назад предаванията от около 100 ТВ канала. В някои плейъри като Perfect Player и SS IPTV има реализиран catch-up (избиране на предавания от архив), но засега в нито едно приложение, използващо M3U, няма връщане назад от реално време (re-play на пропусната сцена).
  • Папки: С MAG, един канал може да е едновремено в няколко папки: по жанр, по език, по резолюция и т.н. Например един канал може да е едновременно HDTV, руски и научно-популярен. Kodi може да работи само с една основна група на канал. Т.е. един канал ще Ви е или само в "научнопопулярни", или само в "Руски", според това как е регистриран в системата. Практически няма да можете да използвате другите папки, освен жанровите, тъй като обикновено жанровата група е водеща, а другите са допълнителни. Възможността един канал да е в повече от една папка е разработка на TiVi.bg. Други платформи, ползващи MAG, нямат такава възможност.
  • Favourites: Kodi запомня адресите на стриймовете, маркирани като favourite, но тези адреси в нашата платформа са за еднократна употреба. При следващото зареждане на плейлистата няма да работят. С използването на add-on TVBG, това ограничение е заобиколено донякъде, но все пак е "кръпка".
  • Език: Няма да работи автоматичното избиране на език и субтитри според контекста. При използване на MAG, системата автоматично превключва звука на канала според категорията (папката), в която е бил отворен. Един и същ канал може да има например английско и немско аудио, плюс български субтитри.  Устройството MAG ще избере автоматично българските субтитри, когато каналът е отворен през папка "Всички" или "Български", английския звук в папка "Английски" или немския звук в папка "Немски". С Kodi трябва ръчно да превключвате желания език и субитри или да го нагласите винаги да включва само български, без да се превключва сам при смяна на папките (но пък езиковите папки и без това не работят, както вече споменахме). Автоматичното превключване на език според папката е разработка на TiVi.bg.
  • Volume: MAG атоматично наглася (нормализира) нивото на звука, ако някой канал е с по-силен звук, а друг с по-слаб. Така не се налага при превключване на каналите да посягате спешно и към бутона Volume.
  • Backup: При краткотраен проблем с интернета, устройството MAG атоматично се превключва към друг сървър. Другите устройства по всяка вероятност ще "увиснат" и ще трябва потребителят да превключи канала или дори да презареди, за да осъществи повторна връзка. Автоматичният бекъп без рестартиране е разработка на TiVi.bg
  • Traffic: MAG автоматично спира стриймовете, когато изключите телевизора или ако го превключите на друг вход (например DVD). Това пести Вашия Интернет трафик, особено ако имате няколко телевизора вкъщи. Има предвидена и защита по таймаут, ако забравите телевизора включен без надзор за дълго време.
  • Развитие: Всички останали интерактивни функции като напомняне за започващо на друг канал предаване, изпращане на SMS до телевизор, информация за абонамента и т.н. са реализирани само за устройство MAG. Бъдещите надстройки и нови функции също ще се правят първо (или само) за MAG.

В Google Play Store има приложение "StbEmu (Free)", и "StbEmu (Pro)" което симулира MAG, със същия графичен интерфейс.

Имайте предвид, че дистанционното на Вашето устройството може да няма нужните бутони за пълноценна работа (примерно за избор на език на звука и субтитрите, за показване на EPG, за стартиране на запис, за подреждане на каналите в папката "Любими" и т.н.).

Добрата новина е, че емулаторът може да се програмира да използва наличните копчета върху дистанционното ви и да променя тяхната функция, но все пак трябва да има налични достатъчен брой бутони, които да могат да се препрограмират. Ако дистанционното Ви е само със стрелки и цифри, може да нямате свободни бутони, които да препрограмирате.

Настройката на емулатора е капризна и човек трябва да отдели доста време, докато провери дали някаква конкретна "магическа" комбинация от параметри ще тръгне на неговото устройство. Трябва да пробвате възможните варианти за плейър (вътрешен, IJK, VLC, външен), като за всеки от тях трябва да изпробвате различен набор от настройки (например със или без хардуерна акселерация). На едни устройства работи с един плейър и с едни настройки, на други устройства - с други, а на трети (повечето) не работи никак. Тествайте, но е въпрос на късмет и за съжаление никой не може да ви окаже съдействие, нито да ви отговори предварително на въпроса "ще работи ли на моето устройство".

"Непозволено използване"

Това съобщеине се дължи на несъответствие между ключовете в плейлистата и ключовете, с които плейърът се опитва да гледа. Тази забрана се активира автоматично от платформата и ние не можем нито да я отменим, нито да диагностицираме причината. А причините могат да бъдат следните:

Плейлистата е кеширана и плейърът вижда нейна стара версия. Вижте по-горе опциите, които е нужно да се включат и изключат при настройката на Kodi

Сменил се е IP адресът ви след зареждането на плейлистата. Презаредете я (рестартирайте плейъра).

Плейлистата е заредена на друго устройство. Една и съща плейлиста не може да се използва на две места, дори ако IP адресът е същия. Второто зареждане инвалидира първото. Спрете второто устройство и презаредете първото.

Записали сте си плейлистата като файл. Необходимо е тя да се задава като URL адрес, а не да се записва на диск и да се подава като файл. Ако плейърът ви изисква да му записвате плейлистата като файл, ще се наложи да я презареждате и презаписвате всеки път, когато видите това съобщение.

Има разлика между IP адреса, който зарежда плейлистата и IP адреса, от който се гледа. Това се случва например когато плейлистата се изтегля от някой междинен сървър, а не от плейъра. Услугата на tivi.bg не може да се използва с плейъри и приложения, при които плейлистата се зарежда от друг IP адрес.

Възможно е някой add-on да е модифицирал плейлистата (примерно за ссортиране, за преименуване на канали и др. подобни). Пробвайте да спрете всички addon-и и да нулирате базата от System / TV

Освен в реално време, системата прави и последващ анализ на логовете. Всички случаи, в които един и същ адрес се използва на повече от едно устройство, се установяват. Акаунтът може да бъде спрян без предупреждение, а предплатените суми не се възстановяват. Ако имате право на безплатно допълнително устройство, трябва да регистрирате отделен MAC адрес за него.

 

Само няколко налични канала

Ако плейлистата съдържа само няколко уеб-базирани телевизии, това означава, че достъпът на този MAC адрес е отказан. Проверете дали адресът е верен и дали абонаментът ви е активен.

 

Ние нямаме нищо против потребителя да използва платформа, която е най-удобна за него, но моля имайте предвид, че използването на услугата с устройство и софтуер, различно от MAG, е на Ваш риск. TiVi.bg не оказва техническа подръжка и не гарантира работоспособността при използване на Kodi, Android, смарт-телевизор и др.

Сбогом на 3D

Преди няколко години изглеждаше, че премиум-телевизиите ще създадат свои 3D версии, за да се възползват от масовото навлизане на 3D телевизорите в домовете на хората. Трите големи европейски оператора Sky в Германия, Италия и Великобритания пуснаха своя версия на Sky 3D.  Canal+ в Испания също пусна 3D, имаше няколко швейцарски, полски и други регионални 3D канала. Сателитният оператор Astra поддържаше свободен демо-канал в 3D. У нас BTV пусна тестово 3D версия, макар и само за едно спортно събитие, а Тянков ТВ, която беше първата българска HD телевизия (дори преди Планета !), закупи 3D камери и засне няколко 3D клипа.

От няколко месеца, обаче, нещата вървят в обратна посока. Практически всички 3D телевизии са прекратили своето съществуване, включително демо-каналът на Astra. Единствените три канала в ефира в 3D към днешна дата са Sky 3D в Германия и Италия, както и Hustler HD, който излъчва в 3D в продължение само на час-два дневно.

Моята хипотеза: няма реклами в 3D

Защо не изпращаме съобщения на екрана на телевизора

Някои оператори използват възможностите на техните платформи, за да изпращат съобщения до екрана на телевизора, когато дойде време за плащане на следващата сметка, когато се изчерпи кредита или при други подобни случаи.

Ние, обаче, не го правим, като за това си има причина. Технически, разбира се, е напълно възможно. Обаче телевизорът не е индивидуално (персонално) устройство, каквото са например телефона или таблета. Почти винаги човекът, който плаща сметката, е различен от онзи, който гледа екрана. Често са в едно семейство, но все пак са различни хора.

Каква полза имате, ако съобщението “Остават ви още три дни до края на абонамента” се появи, докато 6-годишният ви син гледа Дисни или докато тъща ви гледа следобедния сериал? Те просто ще натиснат бутона ОК за да се махне надписа, ние ще сме отчели, че съобщението е доставено и въпросът ще приключи. Обаче съобщението няма да е прието от този, който действително трябва да плати сметката и реално той няма да бъде предупреден.

Каква полза има собственикът на заведение, ако неговите клиенти знаят колко дни му остават до края на абонамента или колко пари има в сметката?

Макар да изглежда добра идея, шансът да се пропусне съобщение, доставено до екрана, е по-голям от вероятността то да се получи от правилния човек.

Отделно от това, информацията какъв абонаментен план ползвате, колко, как и дали го плащате, колко ви остава или не ви остава, по същество са лични данни, които не е нужно всички от вашето обкръжение да научават.

Ето защо ние изпращаме тази информация само до регистрирания имейл адрес (7 дни предварително, 3 дни предварително и на самата дата), без да я правим достъпна през телевизора.